Tvarohje výborným potravinářským produktem. Mají ho rádi děti i dospělí. Někdo ho má nejraději ve slané variantě, někdo zase „na sladko“. Přidává se do mnoha tradičních pokrmů české i zahraniční kuchyně. Často ho mají na stole sportovci, protože jeho bílkoviny jsou pro náš organismus lépe stravitelné než ty z masa.
 
Tato dobrota se vytváří při srážení mléčné bílkoviny (kaseinu). Kromě této bílkoviny obsahuje důležité aminokyseliny – lysin a methionin. Dále minerály – především vápník, pak také draslík, zinek, měď nebo mangan. A také vitamíny – C, D, E, A, řady B, betakaroten a kyselinu listovou.lahev mléka a tvaroh v misce.jpg
 
Tvaroh je zkrátka zdravý a dobře se tráví. Hodí se do jídelníčku lidí, kteří mají problém s trávením, kteří se potýkají s cukrovkou nebo obezitou. Vhodný je také pro pacienty v rekonvalescenci. Dle odborníků nám pomáhá k udržení mladistvého vzhledu. Je to potravina, kterou si můžeme v klidu dopřát i večer zasytí a pomůže od „nočního vlčího hladu“, který mnohé z nás přepadá (hlavně pokud se během dne pro samý spěch nenajíme!). Pokud ho používáme v rámci redukční diety, volíme ten, který obsahuje méně tuku!
 
Výrobků obsahujících tvaroh a tvarohových pokrmů je opravdu hodně. Vybere si z nich jistě každý z nás dle své vlastní chuti. V receptech je kombinován s takovými surovinami, které náš organismus zpracovává, pokud je jíme samotné, velmi rychle. Přítomnost tvarohu jejich zpracovávání trochu zpomalí. A naše tělo pak může v klidu vstřebat a využít cenné látky, které jsou v nich obsaženy. S čím ho tedy nejlépe kombinovat?
 

  • se zeleninou – například paprikami, okurkami, zelím, česnekem, cibulí, řepou a ředkvičkami
  • s ovocem – například jahodami, broskvemi, meruňkami, hruškami a jablky
  • s různými druhy sýrů a ořechů

tvarohový koláč.jpg
 
K dochucení tvarohu jsou vhodné koření a bylinky, také různé hořčice a majonézy. Kdo raději tvaroh sladký, doplní ho ve sladkých jídlech medem, vanilkou či skořicí.